Derma palestine

glitter-graphics.comhref="http://dermapalestin.blogspot.com"> style="border: 0px solid ; width: 100px; height: 130px;" alt="dermapalestin" src="http://1.bp.blogspot.com/_Vm973LUvZDM/SSDqDx9PctI/AAAAAAAABCc/NeRE2IvJxuI/s320/logo.jpg">>

click sini gak ye

Nak cari apa? taip jer

Kawan Seperjuangan

Wednesday, January 5, 2011

Mari belajar membaca

Gambar budak yg dipropaganda 'belum pandai membaca'
Gambar masa krismas baru ni..demam tapi nak gak gi soping


Walaupun kakak makan banyak, tapi kakak tetap diva dihati Ibu.

Dalam dakapan ibu terchenta

Susah hati anak umur 6 tahun masih tak reti bace?? Ko dulu  darjah 2 baru pandai bace mak ko takde pon nak rotan, tambat bawah pokok ke hape. Ni bila sampai giliran anak ko, umo 6 tahun  takleh baca lagi ko dah nak meroyan. Rilek la mek Tie (entry ditujukan utk aku hehe...)

Bukan meroyan ke apa..tapi bila dengar sidia bercerita anaknya umo 4 tahun dah pandai baca(taktaulah bace sokkabo ke baca ABC)  ada gak ler perasaan sentap disitu. Anak aku umo nak masuk 6 tahun boleh baca yg dua sukukata jer..tupon masih tunggang tebalik .

Bila aku imbas kembali AJL..Macam mana anak nak pandai. Banyak sangat ajaran sesat. Ni version laki aku ajar wawa membaca

"Kakak eja ayam" kata laki aku

"a..aaa..yam..yamm...ayam...Ayam" 

"Saloh laaa..." kata laki aku .."Abi masa kecik dulu, eja ayam gini"

Aku jeling dia ..mula nak ajar ajaran sesat la tu..























































"a..aa...keok..keok...ayam"



















"i..ee...pak..pak...itik "



















"el..em..boh..boh...lembu"





















"Abi...doh la tu...!!!"aku jerit..jerit histeria.

















 Nota b/b : ada sesape nak anto anak tusyen dengan laki aku. Fees adalah free hehe





























4 comments:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ahahahahah xmboh la.....

Jasfyra said...

hahahaha..lawak okeh laki ko
xpe tie..pelan2 k.insyaAllah b4 dia naik sekolah rendah dia dah pandai baca

M4M4 MY4 said...

hahaha lawak laaaa asben awak tie..

perkembangan anak2 x sama tie.. pelan2 kita ajar dia membaca..

h4ni3 said...

hahahaha
konfius budak2 bila diajar mengeja camtu
kekeke

Last Comment