Derma palestine

glitter-graphics.comhref="http://dermapalestin.blogspot.com"> style="border: 0px solid ; width: 100px; height: 130px;" alt="dermapalestin" src="http://1.bp.blogspot.com/_Vm973LUvZDM/SSDqDx9PctI/AAAAAAAABCc/NeRE2IvJxuI/s320/logo.jpg">>

click sini gak ye

Nak cari apa? taip jer

Kawan Seperjuangan

Wednesday, January 12, 2011

Akhirnya...


AKHIRNYA.......Semalam aku telah berjaya mengawal nafsu serakah untuk tidak makan malam. Kalau nak tau orang belah Ganu ni memang makan malam lewat. Family aku dinner adalah pukul 9 -11. Kul 11malam boleh bantai nasik lauk ala-ala kampung katanya iaitu ikan panggang & budu. Depan rumah plok ada pokok jambu golok dok payoh masuk kampung cari ulang. Mende lagi nasi sepuyuk tinggal kerok ah jawab die. Mana boleh tahan tgk org makan nasik lauk budu..orang2 hok makan budu taulah macam mana godaang dia tu.

Semalam makanan terakhir masuk perut aku adalah pukul 6.30. Makan kuetiau goreng+ayam goreng+air nyor beli paso malam. Pukul 8.30 keluar gi bli barang dapo, tahan perut dan mata tgk orang makan(Aku jeling jer kedai Kuali yang kalo setiap kali aku gi mmg tak miss makan char kuetiau.Gulp) SYABAS BETE.. Dengan anak2 dan laki sekali tak makan. Aku suruh dorang tapau jer.

Harap2 lepas ni aku boleh kurangkan 9kilo ..bukan banyak 9 jekan. Untuk menahan godaan makan lewat malam, pas solat isyak terus tido dan paksa anak-anak tido. Dalam tengah tido tu kalo rasa nak kencing(memang kena turun ke dapur sebab bilik xde toilet) agak2 org tengah makan tahanlah dulu kencing tu, tunggu dorang habis ..punyalah hazaaaaaaaaab nak menahan godaan.

Nota utk diri sendiri : Tiap kali rasa nak melantak(sebab aku kalo makan memang 2-3pinggan), sila baca entry ini sebagai motibasi...Harap dapat menten.

 Jom cek BMI..
Tinggi aku 145..patutnya berat 45-50..ni aku dah 52..Target aku ialah 43 ...

~~Selamat maju jaya untuk diri sendiri & kawan-kawan yang tengah berdiet~~

4 comments:

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

hahaha aku mmg dah kategori obesiti dah...

h4ni3 said...

go tie go!
u can do it!!
hehe

watieque78 said...

selamat berjaya.. saya pun dok berusaha nie hahaha target nak 48kg tapi mcm tipisssss huhuhu

izz said...

ala... sket je lebih nye tu tie oii... confirm boleh! caiyok!

Last Comment