Derma palestine

glitter-graphics.comhref="http://dermapalestin.blogspot.com"> style="border: 0px solid ; width: 100px; height: 130px;" alt="dermapalestin" src="http://1.bp.blogspot.com/_Vm973LUvZDM/SSDqDx9PctI/AAAAAAAABCc/NeRE2IvJxuI/s320/logo.jpg">>

click sini gak ye

Nak cari apa? taip jer

Kawan Seperjuangan

Tuesday, November 30, 2010

Cikgu Sabariah



Baru-baru ni bini kepada sepupu aku pon ingat aku cikgu. Padahal dia dah kawin lama gak dgn sepupu aku tu dah 2tahun kot .. Jadi dah 2 tahun dia tertipu dengan jenis pekerjaan aku, padahal aku kerani cabuk jer..banyak plak perkataan padahal

Haritu aku chat  ngan dia kat fb then dia tye "Kak Tie cikgu kan, ni tadok kelas ke?" ... tak tau nak balas apa sebab terkesima.

Sebab-sebab aku tidak boleh menjadi seorang guru kecuali guru sekolah tadika tu pon tak lepas gak rasanya:-
1-Faktor genetik. Aku ni kan kontot cemana nak menulis kat papan hitam . Lainlah kalo lecturer leh gak pakai projector.
2-Faktor genetik juga - nanti aku sama beso dengan anak murid or anak murid lebih beso dari aku. Gerenti ank murid tak takut kat aku kan, kecuali dia dengar sore aku yang macam rimau ni.
3-Tak kuasa nak hadap suasana bising dalam kelas hari-hari. Anak sendiri bising pon aku dah rasa nak tibai kalo anak orang??
4-Aku bukan jenis penyabar..kesabaran aku amat kecik berbanding nama aku Sabariah.
5. Aku takut nanti dalam kelas ada budak hensem comel aku asik panggil dia jer utk jawab soklan.
6-Aku memang tak minat jadi cikgu, aku minat jadi askar harharhar...

Cukuplah kan 6 jawapan kenapa aku takleh jadi cikgu. Tapi macam sesuai plak kalo dipangkal nama aku tu ada cikgu.  Cikgu Sabariah tak gitew kawan-kawan....


*** Tq, sila datang lagi ***

9 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Bukan Cikgu, kawan2 Akak ada yg cikgu ketot2 tp sura besor dan garang deme ni. Tinggi 150cm jer. Saiz does not matter.

kakLuna said...

hahaha...ada unsur lelucon..saya sukaa..Likes Likes Likes

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

adoi la..x boleh blah la tie cerita ko ni.... keh keh keh aku rasa ko garang pasal ko kecik.. cub ako besar tentu ko x garang...muahaha cam aku ni...

izz said...

kelakar la tie.. hehehe... nnt dlm bulan 5 kalo jd izza nk gi ganu.. leh kita jumpe yer... hihi

kakpah said...

sabar tie, sabar .... sabar itu separuh daripada sabariah hehe..
mungkin ada gaya cikgu kot..

Zanna Rohim said...

Oklah tu atleast ada juga pangkat cikgu

kswsk said...

sedap gak kak..Cikgu Sabaraiah..or Teacher Sabariah..

Puan Iza said...

ntah2 tie mmg sesuai jadi cikgu tak.....hehehe....

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ahhahah selamat pagi cikgu...

Last Comment