Derma palestine

glitter-graphics.comhref="http://dermapalestin.blogspot.com"> style="border: 0px solid ; width: 100px; height: 130px;" alt="dermapalestin" src="http://1.bp.blogspot.com/_Vm973LUvZDM/SSDqDx9PctI/AAAAAAAABCc/NeRE2IvJxuI/s320/logo.jpg">>

click sini gak ye

Nak cari apa? taip jer

Kawan Seperjuangan

Monday, October 25, 2010

POTONG...

Korang pernah ke kena potong..??tak pernah..baguslah
Aku.. nilah 1st time kena potong..sejak dok asing la maksud aku, masa dok dgn mak aku mana pornah kena potong-potong ni. Kalau ada tunggakan jer ayah aku dah menggelabah.


SEMALAM ELEKTRIK RUMAH AKU KENA POTONG LA...malu tak hahaha.


Bab2 bayar bil ni patutnya keje aku. Bukan susah, bayar online je pon..bukan kena gi beratur kat jabat pos..tu pon malas aku ni. Bukan malas tapi memang jenis dok cakne org ganu kate. Layan ym, fb dan mengapdet blog seharian boleh plak kan. Bil Astruk pon bila pihak astruk sms baru aku terkial-kial buka cimbkelik. Patutnya bil letrik, air seme ni kena ada reminder gak la...Orang2 macam aku memanglah memerlukan reminder ni. PENTING TAU!! hehe


Alkisahnya balik rumah semalam nampak ada kertas pink terselit kat pintu. Tak sedap hati dah ni sebab seminggu sebelum ni dorang dah selit dah tapi aku wat tak tau, see betapa 'tak caknenya' aku.(mean ni 2nd reminder la)..mmg takleh salahkan pihak berkenaan la.


On suis lampu(dengan harapan ada nyalaan) hampa, On kipas..pon sama..Lagi tak mau terima hakikat ..gi dapur buka esbok...gelap...pening sekejap, malu pon ada..matilah jiran2 aku tau api rumah aku kena potong waa.


Datang idea..TOING!!! laki aku kan kje letrik. nak suruh dia sambung la, dengan kata lain 'curi letrik'.


Aku : Bie, api rumoh kita kena potong la....wat suara sedih takut kena marah... hakhakhak

Hby  : Tu la..awok (takde perkataan ibu dah ni) ..berape bulan doh tunggok, bakpe dok bayor ...??

Aku : Oloh sebulan jer tunggok.Tienbi tu..sapa surat meroh jer terus potong (Padahal ni dah 2nd reminder. Harus aku kaver. Nak mati cerita kejadian sebenar.

Aku : Oloh.Abi  sambung la..Abi kan panda(bukan beruang panda yer) ...

Hby: Sambung tu memang buleh sambung, tapi kalu tienbi tau..saloh tu...
Macam aku tak tau bende tu salah.

Aku : Oloh malam ni jer..pagi2 esok abi potong la semula

Hby : Dokleh la Bu, saloh tu...kita tido rmh mok jelah malam ni...MUKTAMAD!




Nasib baik rumah mak dekat. Maka berkoyan-koyanlah kami anak beranak tido rmh mak semalam hehe.



  *** Tq, sila datang lagi ***

4 comments:

Jasfyra said...

lohh....sebulan setengah pun nk potong kan..tah hape2

sukati ko jek suh laki ko sambung api kan..hahahahaha

Tie-Ibu wawanisolehah said...

Tu la..macam aku x bayar bil 3 bulan...nasib jiran aku yg kepochi tu dah pindah..tapi kan pindah pon dia masih menghantui aku..nanti aku citer kat fb

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hehehe....nasib baik la umah mak dekat...tue untungnya kan..klu dekat ngan umah mak...klu aku kak..maw kena balik kedah..hahahaha dari kl balik kedah..mattiiiiiiiiiiiiiiiiii fengsannnnnnn

hasma said...

Ha...ha..ha...
Padan muka...ma pun kena tapi surat kuning aje....
nasib baik mak mentua yg bayarkan dulu...
dia memang pantang klu ada tunggakn kie...
sekarang nie ma cuma bagi duit kat mak mentua aje....senang...
ha...jadikan pengajaran...
nasih baik jiran yg kepohchi dah pindah..klu tak....
habis lah 1 ganu dia dok canang hal nie...kah..kah...kah....

Last Comment