Derma palestine

glitter-graphics.comhref="http://dermapalestin.blogspot.com"> style="border: 0px solid ; width: 100px; height: 130px;" alt="dermapalestin" src="http://1.bp.blogspot.com/_Vm973LUvZDM/SSDqDx9PctI/AAAAAAAABCc/NeRE2IvJxuI/s320/logo.jpg">>

click sini gak ye

Nak cari apa? taip jer

Kawan Seperjuangan

Sunday, January 17, 2010

Pagi yang hangat



Gambar pinjam dari pakcik google

Hari ni pagi-pagi lagi wawa dan spoilkan mud aku. kesnya kecik aje tapi effectnya mcm besar la jugak. Aku ni nak ajar anak menghargai titik peluh aku & hby, camner susahnya nak cari duit huhu...eh korang paham ke apa aku citer ni hihi.

Kesnya camni, pagi tadi ngam2 aku nak kuar pi kje aku perasan tabung duit bentuk botol susu tinggal duit coins jer. Mmg dalam tuh ada gak duit singgit2 dalam 20-30ingit kot,dalam hati aku dah panas nih sebab ni bukan kali pertama bebudak ni main duit dlm tabung ni.Biasanya depa taburkan, pastu aku kutip balik. lepas aku marah2, jerit2, pukul2 depa ok kejap..pagi ni buat hal lagi. Aku tanya wawa mana dia buh duit tu.dia tunjuk wallet lama yang aku tak guna.Aku buka dlm tu ada dlm belas2 ingit..aku tye mana lagi belen dia diam.Adulah aku ni bukan nak berkira pasal duit yang tak berapa hengit tu, tapi aku nak ajar dia supaya menghargai duit, macam mana susahnya nak cari duit.

Dalam kete aku popet2 marah sebab ni bukan kali pertama dia wat main dgn duit. Herannya dia tak nangis pun kena marah, aku lagi geram sebab dia buat muka cam tak bersalah.Eiii, gerammnya aku, nasib baik dia kat belakang kalo kat depan dah aku cubit2 sampai lebam. Sampai je kat taska dia, aku tak turun macam biasa.Aku dok dlm kete tgk reaksi dia camner.Dia buka pintu kete pastu panggil aku "Ibu", aku marah "apa ibu-ibu, turun diri, gi sekolah diri, dok dengo cakap ibu jangan jadi anak Ibu". masa tu br dia stat menangis. Memula aku nak wak derk jer biar dia masuk kelas sendiri tapi aku terpikir plak, mesti hari tu dia akan sedih jer.Mungkin niat aku nak mengajar dia tu betul, tapi emosi budak tu sepanjang sesi pembelajaran mungkin akan terganggu haha ayat mcm anak aku dah masuk unibesiti . Pastu aku pun turun gak gi htr sampai ke pintu pagar..dia peluk aku,pastu ambik tangan aku cium. Sebelum ni x penah pun, biasa aku hantar dia terus cepat2 nak masuk kelas main ngan kawan2.

Ni sampai opis aku plak takleh wat kje, aku dok pikir nangis lagi ke wawa?? Budak 5 tahun reti moody gak ker or lepas jumpa kawan2 dia, terus dia lupa pasal hal tadi. Adik2 kat luar sana yang amik psikologi ada jawapankah ??

3 comments:

umminabilah said...

hehe...biaselh kak...bila kita nk marah...x hengat dh...tp bila ank pluk kita cium tgn kita...kita lak rse sedih, nyesal..hahaha

Tie-Ibu wawanisolehah said...

ye2 akak respek la dgn ibu2 penyabar yang x penah pukul anak, marah anak pon x penah...kalaulah dapat kubeli kesabaran itu hehe

zella said...

heheheh..
xpe la kak...
bdk br nk membesar...
mmg byk ragam kan...
;)

Last Comment