Derma palestine

glitter-graphics.comhref="http://dermapalestin.blogspot.com"> style="border: 0px solid ; width: 100px; height: 130px;" alt="dermapalestin" src="http://1.bp.blogspot.com/_Vm973LUvZDM/SSDqDx9PctI/AAAAAAAABCc/NeRE2IvJxuI/s320/logo.jpg">>

click sini gak ye

Nak cari apa? taip jer

Kawan Seperjuangan

Tuesday, August 17, 2010

Disengat tebuan




Adolah... bukan aku yang kena anak aku yang kena ketik(sengat) tebuan malam tadi...asal hby out station jer ada kejadian tak diingini. Ujian dari Allah terima saja dengan hati yang redho kan.
Masa tu aku tgh tengok tv , Wawa plak baru sudah makan, masa dia nak pi basuh tangan la kot kena sengat tu.

Tetiba dia mai kat aku kata "tangan kakak kena bende wane itam" masa tu dia tak nangis, so aku agak tangan dia terkena 'sebarang benda' yang kaler itam, contoh cam hulu sudip yg kaler itam ker...so aku wat derk jelah.

Pastu dia stat nangis dah.."Ibu bende itam gigit tangan kakak" dengar jer perkataan gigit baru aku bingkas bangun gi tgk tangan dia...memula aku syak lipan...eii seraiu, takleh bayang caner budak kecik camtu kena gigit lipan.

Di heret tangan aku ke dapur nak tunjuk benda yang gigit dia tu. Benda tu dok nyorok belakang towel kitchen , sekali aku tengok tebuan, gelabah aku sebab seingat aku tebuan ni bisa. Ya Allah kesiannya anak aku.

Tanpa membuang masa aku ambik anak lesung terus tenyeh tebuan tu sampai lunyai. Tengok tangan Wawa dan mula bengkak, ada mata bekas gigit kat situ.Aku sapu minyak Afiat. Aku tengok keadaan Wawa dulu kalau teruk sangat menangisnya aku ingat nak call je adik aku ajak gi spital tapi aku tgk dia nangis biasa jer..takde meraung-raung.

Sekejap-sekejap aku tanya "sakit lagi ke kakak" "sakit lagi" dia jawab. "Sakit banyok ke sakit sikit" aku tanya lagi sebab aku takleh nak imagine caner sakit kena sengat tebuan ni. "Sakit banyok" dia jawab lagi. "Mana sakit denge sakit gigi" aku tanya lagi nak tau tahap kesakitan kena sengat tebuan ni sebab kalo sakit gigi aku dah penah rasa. "Sakit lagi pada sakit gigi" dia jawab. Aku pon usap-usap tangan dia, nak call mak aku nampak dia cam tak teruk sgt.Cuba call/sms hby tak berjawab. Ni mesti tidur tak hengat. Masa kejadian pukul 11.45malam.


Alhamdulillah malam tu takde plak dia merengek ke apa, so aku anggap dia tak alahan. Sebab mak aku penah kata kena sengat dgn benda bisa cani atas ketahanan badan gak, kalo orang tak alahan lepas sejam dah hilang rasa sakit dan bengkak.Aku tengok tangan dia xde bengkak sangat dah .Alhamdulillah.


Pagi tadi masa tgh sidai kain dengar suara Anis dan Solehah, intai ikut pintu tengok Wawa blom bangun. Kami pakat tido kat ruang tamu coz ekon dlm bilik rosak. Aik biasa Wawa bangun awal, tak sedap plak rasa hati. Cepat2 habiskan kje masuk rumah cuit-cuit lengan Wawa, ada tindaklabas.. tah apa2 jer aku pikir kan huhu.. korang penah ke rasa cam aku ni.

5 comments:

Fieza79 said...

aduhh mmg risau tu kalo anak kena sengat binatang..

Ciklinn said...

alahaii semoga cept sembuhhhh...

Ruziawati Bukhari said...

risaukan? anak yg rasa .. kita x tahu.. x bw g jpa doc ke? nk buang bisa dia ke..

Jasfyra said...

tie, ko kena bwk dia p klinik la..aku penah kena geget ngan minatang tu dulu..sakit cam nk mati tau tak...ngan bengkaknya...pastu doc bg ubat susutkan bengkak..uhukss

hasma said...

Betul kata Jasfyra...cepat bawa g klinik....
kalau orang dewasa yang kena gigit pun dah sakit sangat...ini kan pulak budak ....
semoga wawa cepat sembuh..amin

Last Comment