Derma palestine

glitter-graphics.comhref="http://dermapalestin.blogspot.com"> style="border: 0px solid ; width: 100px; height: 130px;" alt="dermapalestin" src="http://1.bp.blogspot.com/_Vm973LUvZDM/SSDqDx9PctI/AAAAAAAABCc/NeRE2IvJxuI/s320/logo.jpg">>

click sini gak ye

Nak cari apa? taip jer

Kawan Seperjuangan

Wednesday, February 22, 2012

Dan nota buku

Kejadian 13.2.2012. Wawa tertinggal buku lagi. Sebagai ibu yang prihatin, mencilok lah saya waktu kerja sekejap gi hantar buku dia. Memandangkan sepanjang minggu tu dia ada latihan sukan, jadi saya tinggalkan nota penuh kasih sayang ini bagi menyuntik semangat dia untuk belajar. Macamlah anak dah masuk unibesiti hahaha. Masa gi hantar tu, budak-budak memang takde tapi ada cikgu dalam kelas tengah semak buku latihan. Saya pon minta izin nak hantar buku ke meja dia. Malulah kalau cikgu tengok nota saya tu.

Petang tu sampai je rumah nenek, terus tanya Wawa

"Tadi ibu gi ato buku kakak , ada dok bawah meja?"

"Ade" jawab dia

Saya dengan nada exsited tanya lagi

"Ada dok nota, baca dok mende hok ibu tulis?"

"Ada, tapi kakak dok baca, kawan kakak baca" Dia jawab tanpa rasa bersalah

Nasib kau baru darjah satu kakak, kalau darjah nam, dan-dan tu gak ibu suruh kau berhenti sekolah.  

3 comments:

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ said...

ahahaha.. tie syoknya kalau dpt ibu cam ko.. :) nanti anak ko besar dia akan terharu ngan apa ko dah buat tie

Jasfyra said...

hahaha..budak2 yang..

MAYA said...

hahahahaha.. punyalah menanti jawapan dr anak dgn penuh harapan.. hehe.. kecik lg tak paham..kang sok lusa dh besar br faham.. kena simpan notes tu kak..

Last Comment