Derma palestine

glitter-graphics.comhref="http://dermapalestin.blogspot.com"> style="border: 0px solid ; width: 100px; height: 130px;" alt="dermapalestin" src="http://1.bp.blogspot.com/_Vm973LUvZDM/SSDqDx9PctI/AAAAAAAABCc/NeRE2IvJxuI/s320/logo.jpg">>

click sini gak ye

Nak cari apa? taip jer

Kawan Seperjuangan

Thursday, April 14, 2011

Bekal

Ni bekal aku hari ni. Lauk sadin dgn telo goreng bodo terhangit sketdah la bodo hangit plak. Sayang nak buang sambal sadin tu sebab bawang aku tumbuk bukan blendtu pon nak bgtau Lauk darurat sebab plan nk mkn kat luar tapi ank2 tido awal. Bekas tu aku rembat wawa punya sebab cari tuppeware lain tak jumpa. Takde org tau aku bawak bekal bekas mcm budak-budak ni kecuali org yang baca blog aku ni jer, lagipun korang bukan kenal aku pon kan haha

Hari ni aku bawak bekal ke opis atau dalam bahase Jepun dipanggil bento. Bila sebut pasal bekal aku teringat sorang kawan maya aku yang suka bawak bekal ke opis. Dia ni orang utara. Katanya, orang belah sana pagi-pagi mesti pekena nasik putih, jadi kawan aku ni rutinnya hari-harilah bawak bekal. Aku plak rutinnya hari-hari tanya apa lauk bawak bekal dia. Biasanya dia bawak lauk sambal sotong, sambal sardin, msk kicap dan ada sekali tu dia bgtau dia bawak bekal ikan rebus. Aku xleh imagine macam mana ikan rebus yang dia cerita tu sebab kat sini kalo ikan rebus ialah anak ikan tamban yg sama beso dgn ikan bilis tu. Bila dia kata bawak bekal ikan rebus sekor aku terfikir cukup ke ikan besar tu makan sekor jer? Selepas diberi penjelasan lanjut oleh beliau barulah aku tau ikan rebus kat sana beso2 rupanya. Dorang rebus ikan sadin atau kembung, bukan anak2 ikan mcm kat Ganu ni. Rindu plak kak kawan aku ni sebab dah takleh tanya lagi apa bekal dia. Dia skrg dah berhenti kerja sebab dapat KPLI. Jadi kuranglah seorang kawan chat aku. Akak doakan Luna berjaya mencapai cita-cita menjadi seorang pakar kaunseling yang berwibawa. Amin.


Gambar kat bawah takde kena mengena dengan entry di atas



Ini adalah gamat kering. Aku kirim kat Zuera masa dia gi Langkawi ritu. Tau tak apa gunanya gamat ni.? Bukan goreng sekor2 wat mcm goreng ikan kering tu tapi wat kapsul gamat. Masa pantang biasanya aku wat sendiri kapsul gamat ni sebab 100% tiada bahan campuran. Nanti kalo aku rajin aku buh cara2 proses gamat ni jadi serbuk.

3 comments:

KSWSK said...

wa lau ada kerajinan br bwk bekal

Jasfyra said...

aku rajin bwk bekal kalo ada lauk n nasi lebih mlm smlm.sayang woo nk buang

h4ni3 said...

rajinnya..
tapi bekas tu nampak macam tray kat dewan makan asrama pun ade.. hehehe

Last Comment